Kolejna mieszkanka powiatu  braniewskiego padła ofiara oszustwa internetowego

i

Autor: www.pixabay.com Kobieta straciła prawie 7000 zł.

Kolejna mieszkanka powiatu braniewskiego padła ofiarą oszustwa internetowego

2022-10-26 7:48

Kolejna mieszkanka powiatu braniewskiego padła ofiarą oszustwa internetowego. Fałszywy broker miał jej pomóc w zainwestowaniu i pomnożeniu oszczędności. Efekt był jednak odwrotny a kobieta straciła prawie 7 tys. zł.

Po raz kolejny oszuści wykorzystali brak wymaganej ostrożności w sieci. W poniedziałek (24.10.2022r.) do braniewskiej komendy stawiła się 72-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego, która została oszukana na kwotę prawie 7000zł.

Oszuści wykorzystują naszą naiwność

Tym razem fałszywy broker zaproponował inwestycję pieniędzy w akcje. Kobieta nieświadoma tego, że może paść ofiarą oszusta, zgodziła się na przelew pieniędzy. I tak początkowo przelała na wskazane przez oszusta konto niemal 1000 zł. Następnie oszust namówił 72-latkę do zainstalowania określonego oprogramowania. Nieświadoma zagrożenia kobieta podała dane osobowe oraz numer karty. Następnie zalogowała się na stronę swojego banku wtedy oszustowi otworzyła się furtka, wszedł w posiadanie danych konta bankowego oraz mógł wykonywać na nim operacje. W rezultacie oszust wziął pożyczkę na kontro kobiety a gdy pieniądze trafiły na jej rachunek ten wyprowadził je z konta. Na skutek działania oszusta kobieta straciła łącznie 6950 zł.

Co robić by nie paść ofiarą oszustwa?

  • Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych.
  • Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz
  • kodów jednorazowych.
  • Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV.
  • Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych.
  • Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków.
  • Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
  • Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania.

"Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na online@grupazpr.pl!"

Doda śpiewa o samobójstwie i... seksie
Sonda
Obserwowałaś/eś zaćmienie Słońca?