Wygrałeś bon od Lidla na 1500 zł? Uważaj na takiego maila, możesz stracić znacznie więcej!

i

Autor: Unsplash

Wiadomości

Wygrałeś "bon od Lidla" na 1500 zł? Uważaj na takiego maila, możesz stracić znacznie więcej!

2024-03-01 6:54

Oszuści z każdym dniem szukają nowych sposobów na wyłudzenie danych osobowych. Ich ofiarami padają nie tylko osoby starsze, ale także m.in. nieświadomi użytkownicy mediów społecznościowych. Pojawiła się nowa kampania phishingowa – bon od Lidla. Należy uważać na takie maile, bo można stracić wiele.

Bon od Lidla na 1500 zł. Nowa kampania phishingowa

W dobie inflacji, wielu klientów szuka promocji i oszczędności, a to z kolei zachęca oszustów do planowania kolejnych przestępstw polegających na wyłudzeniu danych osobowych. Startup CyberRescue ostrzega przed nową kampanią phishingową. Chodzi o ekskluzywny bon od Lidla o wartości 1500 zł.

- Przestępcy wysyłają mail z treścią o rzekomej wygranej karty podarunkowej na kwotę 1500zł. Aby ją otrzymać, należy wypełnić krótki kwestionariusz osobowy i ankietę z dosyć nietypowymi jak na sklep spożywczy pytaniami. Pytają nas m.in. o to, jaki jest nasz status zawodowy, czy mamy kredyt we frankach, planujemy zamontować panele fotowoltaiczne lub mamy oszczędności do zainwestowania – ostrzega w komunikacie Elwira Charmuszko z CyberRescue.

Gdy użytkownik wypełni oba te formularze, oszuści bez problemu je połączą, a następnie mogą rozsyłać wiadomości SPAM dostosowane pod potrzeby klientów. Osoba kontaktująca się będzie już znała imię i nazwisko osoby, która wypełniła ankiety, a także adres i podstawowe dane na temat życia zawodowego.

Podałeś dane? Sprawdź, co robić

Policjanci oraz eksperci ds. cyberprzestępczość praktycznie codziennie ostrzegają przed oszustwami. Jednak kampanie phishingowe wyglądają bardzo realnie i do złudzenia mogą przypominać logo znanego sklepu czy marki. Co zrobić, gdy dane zostały już przesłane?

- Jeśli zdarzyło Ci się uzupełnić taki lub podobny kwestionariusz, zachowaj czujność i uważaj na wiadomości, które do Ciebie trafiają. W związku z tym, nigdy nie podawaj informacji na swój temat tam, gdzie nie jest to konieczne. Uważaj na połączenia z rzekomymi ofertami z banków i platform inwestycyjnych – apeluje Elwira Charmuszko.

Walka cenowa Biedronki z Lidlem na memach. Internauci bezlitośni

Oszustwo na gazownika