W pierwszym z przypadków z pokrzywdzoną skontaktował się fałszywy wujek. W trakcie konwersacji na popularnym komunikatorze poprosił o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu BLIK. Kobieta nieświadoma przestępczego działania postąpiła zgodnie z prośbą i w ten sposób straciła 800 złotych.
Kłamstwa oszustów
Tego samego dnia do mieszkanki powiatu odezwała się „znajoma” prosząc o pomoc w opłaceniu zamówienia, tłumacząc prośbę brakiem możliwości dokończenia swojej transakcji z uwagi na jakąś awarię. Oszust zapewniał, że niezwłocznie zwróci pożyczoną kwotę. Pokrzywdzona dwukrotnie udostępniła fałszywej znajomej kod BLIK, w efekcie czego straciła 2 tysiące złotych.
Oszustwa internetowe
- W opisywanych przypadkach oszuści uzyskali dostęp do kont na portalach społecznościowych i wykorzystali je, by się wzbogacić - informują braniewscy policjanci, którzy apelują: Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy. Prośby wyłudzenia pieniędzy oszustów są różne – m.in. na leki, że został zagubiona torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie czy też trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: online@grupazpr.pl"