Braniewscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie dotyczące dokonania oszustwa metodą "na BLIK". 26-latek powiatu braniewskiego stracił w ten sposób 800 złotych. Schemat działania sprawcy jest taki, że podszywając się pod znajomego z Facebooka sprawca poprosił o opłacenie zamówienia przy użyciu kodu BLIK.
Oszustwo metodą "na BLIK" polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz proszeniu za pomocą komunikatora znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Powodów sugerujących pomoc znajomemu będącemu w potrzebie może być wiele – niewielka pożyczka, zagubiony portfel, chwilowy brak wystarczającej kwoty na opłacenia zakupów.
Niestety po podaniu kodu BLIK oszust natychmiast wypłaca pieniądze w bankomacie i często prosi o kolejne kody sugerując np. błąd transakcji. Dlatego też, zanim zatwierdzimy transakcję warto telefonicznie potwierdzić tożsamość osoby, która wysyła do nas wiadomość z prośbą o pożyczkę. Zyskamy wówczas pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze. W takich sytuacjach nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem.
Pamiętajmy, że konsekwencją nierozważnego udostępnienia kodu BLIK jest utrata pieniędzy z konta.
Polecany artykuł: