Taka sytuacja miała miejsce w środę (28 lipca). Wtedy też do braniewskich policjantów zgłosiła się mieszkanka gminy Braniewo, by powiadomić, że straciła blisko 500 złotych. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się do niej członek rodziny. Kobieta nie była wówczas świadoma, że skontaktował się z nią oszust, prosząc o finansowe wsparcie. Pokrzywdzona zgodnie z prośbą wygenerowała kod BLIK, dzięki czemu zasiliła konto fałszywego krewnego. Dopiero rozmowa z prawdziwym członkiem rodziny uświadomiła jej, że padła ofiarą oszusta.
Polecany artykuł:
Policjanci przypominają wszystkim użytkownikom komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do internetu o kilku ważnych kwestiach:
• Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
• Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
• Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
• Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.
• Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
• Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania internetu.
• Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.
"Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!"