Do braniewskich policjantów zgłosiły się dwie osoby pokrzywdzone informując, że zostały oszukane. Pierwsza z nich za pośrednictwem popularnej platformy społecznościowej chciała zakupić pewną rzecz.
Postępując zgodnie z instrukcją sprzedawcy wykonała pilny przelew, a gdy środki doszły na wskazane konto – kontakt ze sprzedającym się urwał.
Druga z osób dostrzegła niepokojące transakcje na swoim koncie bankowym. Jak wynika z relacji pokrzywdzonej z jej konta, wykorzystując kod BLIK, zniknęło kilkaset złotych.
Policjanci przypominają wszystkim użytkownikom komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do internetu o kilku ważnych kwestiach:
Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania internetu.Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.
Polecany artykuł: